Okuyucuma!



Sağlam dişler, bir de sağlam mide-

Budur dileğim senin için!

Sindirebildinse kitabımı,

Barıştı demektir benimle yıldızın!



Nietzsche



Cehennemde

(Cehennem zebanisi sorar:)

- Ey fani! Söyle…

- …

- Demek sen kendi mutsuzluğunu başkalarının mutluluklarıyla saklıyorsun ha!

- …

- Söyle doğru mu?- E… E… Evet…

- Demek sen hırsızlık yapıyorsun ha!

- Hayır, ben hırsız değilim.

- Evet hırsızsın.

- Değilim.- Sus, sen bir hırsızsın. Sen bir mutluluk hırsızısın!

- Doğru. Ben bir mutluluk hırsızıyım. Başkalarının mutluluklarını çalıyorum. Kendi mutsuzluğumu onların mutluluklarıyla saklıyorum.

- Bu büyük bir suç. Bunu biliyorsun değil mi?

- Biliyorum…

- İşte tam da bu yüzden seni cezalandıracağım.

- Cezalandırmak mı?

- Evet. Burası cehennem unuttun mu?

- Cezam çok mu ağır olacak?

- Ona ben karar vereceğim.

- Son bir şey isteyebilir miyim?

- Hayır, olmaz.

- İdam mahkumlarının bile son istekleri yerine getiriliyor. Lütfen. Sadece bir tane…

- Tamam söyle…

- Bir mutluluk daha…

Elif Ayvaz

2006

Hiç yorum yok: